Przejdź do treści

Masturbacja a testosteron, czy istnieje zależność?

    Czas czytania: 3 minut

    Masturbacja jest naturalnym sposobem odczuwania przyjemności poprzez badanie swojego ciała, ale możesz się zastanawiać, czy może wpłynąć na testosteron. Krótka odpowiedź na to pytanie? Nie. Nie wykazano, aby masturbacja i wytrysk miały jakikolwiek długotrwały lub negatywny wpływ na poziom testosteronu.

    Ale dłuższa odpowiedź nie jest taka prosta. Masturbacja, czy to solo, czy z partnerem, może mieć różnorodny wpływ na poziomy Testosteronu, chociaż są one w większości krótkoterminowe.

    Co mówią badania?

    Testosteron jest powiązany z popędem seksualnym, znanym jako libido. To prawda, niezależnie od tego, czy jesteś mężczyzną, czy kobietą. Wiadomo jednak, że ma bardziej bezpośredni wpływ na męski popęd seksualny.

    Poziom Testosteronu naturalnie rośnie podczas masturbacji i seksu, a następnie wraca do regularnego poziomu po orgazmie.

    Według małego badania z 1972 roku wytrysk z masturbacji nie ma żadnego zauważalnego, bezpośredniego wpływu na poziom testosteronu w surowicy. Oznacza to, że nie spada, im częściej się masturbujesz, w przeciwieństwie do opinii niektórych osób.

    Jedno badanie z 2001 r. u 10 dorosłych mężczyzn stwierdziło, że powstrzymanie się od masturbacji przez 3 tygodnie może spowodować łagodny wzrost poziomu Testosteronu.

    Sprzeczne badania nad wpływem masturbacji na receptory hormonalne również zaciemniają obraz.

    Badanie z 2007 roku na szczurach wykazało, że częsta masturbacja obniża receptory androgenowe w mózgu. Receptory androgenowe pomagają organizmowi wykorzystać testosteron. Tymczasem kolejne Badanie na szczurach wykazały, że częsta masturbacja zwiększa gęstość receptorów estrogenowych.

    Konsekwencje tych odkryć dla ludzi w prawdziwym świecie są niejasne.

    Czy masturbacja wpłynie na budowanie mięśni?

    mężczyzna

    Wiadomo, że testosteron pomaga budować mięśnie, ponieważ pomaga im w syntezie białka.

    Ponieważ masturbacja wpływa na testosteron tylko w niewielkim, krótkoterminowym okresie, nie powstrzyma cię przed budowaniem mięśni, jeśli zastosujesz się do zdrowego schematu budowania mięśni.

    Nie ma dostępnych dowodów klinicznych wskazujących na to, że powstrzymanie się od masturbacji lub aktywności seksualnej przed treningiem może pomóc w szybszym budowaniu mięśni.

    Jakie są oznaki niskiego poziomu testosteronu?

    Oznaki niskiego poziomu testosteronu obejmują:

    • zmniejszony lub brak popędu seksualnego
    • problemy z uzyskaniem lub utrzymaniem erekcji lub zaburzenia erekcji
    • wytwarzanie niewielkich ilości nasienia podczas wytrysku
    • wypadanie włosów na skórze głowy, twarzy i ciele
    • uczucie braku energii lub wyczerpania
    • utrata masy mięśniowej
    • utrata masy kostnej ( osteoporoza )
    • uzyskanie większej ilości tkanki tłuszczowej, w tym tkanki tłuszczowej w klatce piersiowej ( ginekomastia )
    • doświadczanie niewyjaśnionych zmian nastroju

    Jednak niektóre z tych objawów mogą być spowodowane wyborami dotyczącymi stylu życia. Palenie i picie nadmiernych ilości alkoholu może wpływać na poziom testosteronu.

    Niektóre schorzenia mogą również wpływać na jego poziom, takie jak:

    • cukrzyca
    • wysokie ciśnienie krwi
    • choroby tarczycy

    Jakie są korzyści i zagrożenia związane z masturbacją?

    masturbacja przed seksem masturbacja uzależnienie od masturbacji

    Masturbacja to bezpieczny sposób na doświadczanie przyjemności seksualnej, niezależnie od tego, czy robisz to solo, czy z partnerem. Ma również wiele innych sprawdzonych zalet , w tym:

    • łagodzenie stresu
    • zmniejszenie napięcia seksualnego
    • poprawa nastroju
    • pomagając się zrelaksować lub zmniejszyć niepokój
    • pomagając uzyskać bardziej satysfakcjonujący sen
    • pomagając ci dowiedzieć się więcej o twoich seksualnych pragnieniach
    • polepszenie swojego życia seksualnego
    • łagodzenie skurczów

    Masturbacja nie ma żadnego negatywnego wpływu na twoją sprawność seksualną lub inne części twojego ciała w odniesieniu do poziomów testosteronu.

    Sama masturbacja nie powoduje wypadania włosów, zaburzeń erekcji ani trądziku na twarzy i plecach. Efekty te są silniej powiązane z wyborami stylu życia, higieną i relacjami osobistymi niż z poziomem testosteronu.

    Jednak masturbacja może powodować efekty psychologiczne, które wpływają na testosteron. Na przykład niektórzy ludzie czują się winni, gdy się masturbują, ze względu na presję społeczną lub interpersonalną. Jest to szczególnie powszechne, gdy mówi się im, że masturbacja jest niemoralna lub równoznaczna z niewiernością.

    To poczucie winy, wraz z problemami w związku, może powodować niepokój i depresję. To z kolei może wpływać na poziom testosteronu, co może powodować zaburzenia erekcji lub obniżony popęd płciowy.

    Możesz również czuć się niekomfortowo podczas masturbacji, zwłaszcza jeśli masturbujesz się częściej niż angażujesz się w stosunki seksualne ze swoim partnerem. Może to powodować trudności w twoim związku, a te trudności mogą wpływać na poziom testosteronu, jeśli powodują depresję lub lęk.

    Komunikuj się otwarcie ze swoją partnerką, abyście oboje byli zgodni co do roli masturbacji w waszym związku. Możesz rozważyć skorzystanie z terapii indywidualnej lub dla par, aby dotrzeć do sedna wpływu masturbacji na twój związek.

    W niektórych przypadkach rozmowa o masturbacji z partnerem może pomóc w rozwinięciu zdrowych nawyków seksualnych. Może to pomóc w utrzymaniu zdrowego poziomu testosteronu poprzez satysfakcjonującą seksualnie relację z partnerem.

    Podsumowanie

    Sama masturbacja nie ma większego wpływu na testosteron.

    Zmiany hormonalne związane z masturbacją mogą powodować krótkotrwałe efekty, ale wytrysk spowodowany masturbacją nie będzie miał żadnego długoterminowego wpływu na twoje zdrowie seksualne ani ogólne samopoczucie.

    Jednak problemy osobiste i emocjonalne mogą wpływać na poziom testosteronu. Jeśli zauważysz oznaki niskiego poziomu testosteronu, a jednocześnie doświadczasz trudności w swoim związku, rozważ terapię dla siebie lub dla siebie i swojego partnera.

    Otwarte komunikowanie się o swoim życiu osobistym lub seksualnym może pomóc w rozwiązaniu problemów, które mogą powodować spadek poziomu testosteronu.